معرفی وبلاگ
باسمه تعالی. باسلام.وبلاگی که مشاهده می فرمائیدوبلاگ دفاع مقدس باموضوع ((عشق-شور-حماسه))باهدف پاسداشت وجبران قسمت کوچکی ازرشادت هاوبزرگواری هاوشجاعت های دلیرمردان درجبهه ی جنگ حق علیه باطل طراحی گردیده است.وتقدیم می شودبه همه ی غیورمردانی که در8سال جنگ تحمیلی دشمنان حقیقی اسلام برعلیه ایران ازآب وخاک وناموس خوددفاع نمودند. ومن الله توفیق.
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 554707
تعداد نوشته ها : 1261
تعداد نظرات : 9
Rss
طراح قالب

زنان ایرانی در طی جنگ تحمیلی با پیروی از مکتب عاشورا و پیام رسان آن زینب‌کبری حماسه‌های فراموش نشدنی آفریدند.

به گزارش سبکبالان به نقل از ایسنا، مطلب بالا بخشی از مقاله‌ صدیقه حسن‌زاده‌ی محصل، یکی از پژوهشگران منتخب کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و 8 هزار شهید استان همدان است.
در ادامه مقاله آمده است: این دوران، زنان آگاه فعال و پرتوان کشورمان در فعالیت‌های پرتحرک و فراوانی همچون مقاومت در صحنه‌های نبرد، امدادگری، خدمات پشتیبانی و غیره شرکت داشتند.
اگرچه در تاریخ، بیشتر بر جنبه‌های عاطفی و احساسی زنان تکیه شده است، ولی زنان ما طی حماسه دفاع مقدس دوش به دوش رزمندگان دلیر و غیور این مرز و بوم دلیرانه ایستادند و به جهانیان نشان دادند که در راه آرمان و عقیده خویش حاضرند از عواطف واحساسات خود چشم پوشی کنند و عشق به اسلام و میهن سبب شده بود که آنان خانواده و خودشان را از خاطر ببرند و تنها به آن مصلحت عالی بیندیشند.
زنان مسلمان ایرانی با الهام از تعالیم اسلامی با شجاعت و شهادت وصف ناشدنی، در صحنه‌های مختلفی حتی در میدان‌های رزم حضور یافتند و به همکارهایی از جمله حفاظت از انبار مهمات و رساندن آن به رزمندگان اسلام، کندن سنگر، ‌تهیه و طبخ غذا برای رزمندگان مشغول شدند.
زنان شجاع آن دوران حماسه‌سازان گمنامی بودند که شجاعت را به مردان و فرزندان خود آموختند و به وجود فرزدان فداکارشان افتخار می‌کردند.
زنان آیینه تمام نمای ایثار و فداکاری و اسطوره‌های شهادت و شهامت بودند، فرار از دشمن برای ایشان مفهومی نداشت و بر این عقیده بودند که تا آخر نفس نباید پشت به دشمن کرد.


پنج شنبه بیست و پنجم 6 1389
X