معرفی وبلاگ
باسمه تعالی. باسلام.وبلاگی که مشاهده می فرمائیدوبلاگ دفاع مقدس باموضوع ((عشق-شور-حماسه))باهدف پاسداشت وجبران قسمت کوچکی ازرشادت هاوبزرگواری هاوشجاعت های دلیرمردان درجبهه ی جنگ حق علیه باطل طراحی گردیده است.وتقدیم می شودبه همه ی غیورمردانی که در8سال جنگ تحمیلی دشمنان حقیقی اسلام برعلیه ایران ازآب وخاک وناموس خوددفاع نمودند. ومن الله توفیق.
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 553295
تعداد نوشته ها : 1261
تعداد نظرات : 9
Rss
طراح قالب
جهاد در عرصه فیلم سازی باید پایگاه فیلمسازانی باشیم که علیه استکبار فیلم می‌سازند به گزارش فارس، نشست خبری جشنواره بین‌المللی دفاع مقدس روز 27/6 با حضور محمد خزاعی دبیر جشنواره و یزدان عشیری مدیر روابط عمومی جشنواره در مجتمع فرهنگی اسوه برگزار شد. براساس این گزارش، با اشاره به تلاش ‌های چهار ماه برگزار کنندگان این جشنواره گفت: چهار ماهی است که مراودات فرهنگی ما و اهالی مطبوعات و رسانه‌ها آغاز شده و طبق معمول دغدغه‌ای که رسانه‌ها در طی این سال‌ها داشتند که چرا جشنواره برگزار نمی‌ شود، با تلاش دست‌اندرکاران جشنواره و لطف خدا، امسال این جشنواره به همت بنیاد فرهنگی روایت انجمن سینمای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و معاونت امور سینمایی وزارت ارشاد برگزار می‌شود. وی افزود: جلسات متعددی را از بهمن ماه سال گذشته داشتیم که در نهایت ستاد برگزاری جشنواره از اردیبهشت امسال کار خود را آغاز کرد و تلاش همه این بود که حالا که پس از 5 سال قرار است این جشنواره برگزار شود، یک جشنواره تأثیرگذار باشد. خزاعی با اشاره به گسترده بودن جشنواره یازدهم در ب
سینمای دفاع مقدس با اقتباس زنده می شود دوران رونق سینمای جنگ گذشته و دیگر دیدن یک فیلم خوب با این موضوع در سال هم رویایی است که کمتر به واقعیت تبدیل می‌شود. کاری هم اگر ساخته شود کمتر پیش می‌آید که قلاب بیندازد و یقه مخاطبش را بگیرد و به اندازه چند قلپ طعم گس درد و رنج و عشق و زیبایی آن اتفاق تاریخی بزرگ را به او بچشاند. فیلمسازان از 2 چیز می‌نالند؛ کمبود سوژه‌های بکر و ناب و نبود شرایط تولید، اما اهالی ادبیات و داستان‌نویسان اعتقاد دارند که چاره حل مشکل اول پیش آنهاست و به خواست اهالی سینما برمی‌گردد.در گپ و گفت با یک مدیر سینمایی، یک فیلمساز، یک منتقد و 2 نویسنده فعال در وادی جنگ، کوشیده‌ایم جواب این سوال را پیدا کنیم که چرا برای حل این مشکل یک راه‌حل اساسی پیدا نمی‌شود و به عبارت واضح‌تر چرا برای غنی کردن سینمای جنگ، آن طور که باید و شاید از ادبیات دفاع مقدس استفاده نمی‌شود؟ نویسندگان چه می‌گویند؟ روا نیست از ادبیات جنگ حرف بزنیم و سراغ نویسندگان این آثار نرویم. احمد دهقان  که مازیار میری فیلم «پاداش سکوت»
پنج شنبه بیست و پنجم 6 1389
  نویسنده:عزیز عسگری از زمانی که ناآدمیت‌های آدم بر شاخسار جذاب و ساقه‌های فریبنده شجره ممنوعه نشست، از وقتی که آدم با گناه نخستینش اسباب هبوط و فرودش را در دنیا فراهم نمود وبا سکنایش بنیانگذار زندگی جدید و تازه در عالم سفلی شد ابلیس برای انتقال و عمل به سوگندش با فریفتن قابیل طعم تلخ عصیان و شرمندگی را در کام مصیبت زده آدم ریخت. هرچند وجودش از اندیشه آمدن و نیامدن نیاسوده بود، لیکن با عمل فرزندان خلف و ناخلفش با امتحانات و بلایای سخت و دشوار، بابی برای ستودن، ستایش، اسوه والگو شدن برای نسل‌های بعدی خویش در شناسنامه هویت بشریت بنیان گذاشتند.از اینجا بود که زشتی‌ها و زیبایی‌ها شکلی اسطوره‌ای به خود گرفتند تا اهریمنان را به ابلیس و قابلی و مجاهدان ایثارگر فرشته خود را به هابیل و شهادت فرا خوانند!بی‌شک آدمی با فطرت میل اجتماعی که در نهاد دارد از همان لحظات آغازین که گروههای کوچک شکل‌های قوی‌تر و بزرگتری به خود گرفتند، زیستن و بودن در جمع و قرار گرفتن در جماعت سبب شد که حماسه‌ها، جانفشانی‌ها، ‌ایثارگری‌های شکیل و چالاک
باورپذیر شدن ادبیات داستانی دفاع مقدس دارای چه سازوکار و سامانه ادبی و محتوایی است؟ برخی بر این باورند که باید از بین رخدادها و وقایع دوران دفاع مقدس آنچه را که جنبه مثبت واقعه است گزینش و در آثار ادبی منعکس کرد.برخی نیز همراه بودن جنبه های مثبت و منفی واقعه برای انعکاس صحیح و کامل آن رخداد را مدنظر قرار می دهند؛ گرچه می توان از نقطه ابتدایی نظریه اول تا نقطه انتهایی نظریه دوم ترکیب هایی را ارائه کرده و بر آن تأمل نمود. حال به راستی انعکاس یک واقعه در حوزه ادبیات، آن هم در حوزه داستان که فراگیر شخصیت، واقعه، زمان، مکان، رخداد، کشمکش و... است، چگونه و با چه منطق علمی، پژوهشی، تاریخی و اجتماعی باید شکل بخشی شود؟ در این مقال، قصد دریافت های روان شناسی یا جامعه شناسی نداریم اما عرف معمول ادبیات داستانی تا آنجا که دریافت ما قد می دهد، ارائه جنبه های نیک و شر در زندگی بشر و رویارویی این عناصر در روند داستان است.حوزه انسانی و زندگی انسان- به استثنای معصومین(ع)- دارای وجوه مثبت و منفی است و هیچ قطع و حکمی در مورد روند زندگی آحاد مختلف بشر به شکل کاملاً، قطعاً و جامعاً «نیک» به مفهو
  نویسنده: محمد محسنی تنکابنی اگر جنگ ما نیز از زمره جنگ‏هایى بود که در این قرون اخیر در کره زمین رخ داده است، بنده خود از نخستین کسانى بودم که از نظر گاهى مخالف با جنگ فیلم مى‏ساختم. شهید سید مرتضى آوینى سینمای دفاع مقدس را نباید با سینمای جنگ یکسان دانست، سینمای جنگ ملزومات و ساختارها و غالب های خاص خودش را دارد که سینمای شکل گرفته با عنوان سینمای دفاع مقدس هیچ یک از آنان را نمی پذیرد.سینمای دفاع مقدس را میتوان مطمئنا منحصر به جنگ تحمیلی ایران و عراق دانست چرا که سینمای شکل گرفته پیرامون مساله دفاع مقدس برگرفته از همین واقیت جنگ تحمیلی است.نماد سینمای ملی و فیلمسازی ایرانی و وجود نماد و نشانه های هویتی ملی – مذهبی در ژانر دفاع مقدس بسیار واضح تر و نمایان تر از دیگر ژانر های کار شده در سینمای ایران است و همچنین نقطه آغاز شکل گیری و شروع خلاقیت نسل جدید و جوان فیلمساز بعد از انقلاب اسلامی و نقطه اشتراک نظام جمهوری اسلامی و فیلمسازان قبل از انقلاب برای پرداختن به موضوع دفاع مقدس بعنوان فیلم سینمایی در همین ژانر و آثار سینمایی دفاع مقدس دیده می شود.مسئله جنگ و دفاع
X